Οδηγίες Διαλογισμού Ζαζέν

Υπάρχει ένα πλήθος στάσεων από τις οποίες μπορούμε να διαλέξουμε όταν κάνουμε ζαζέν.

Είναι σημαντικό να διατηρούμε μια ισορροπημένη και σταθερή στάση.

Aυτοί είναι μερικοί βασικοί κανόνες που μπορούμε να ακολουθήσουμε:

Στάση του σώματος

 Κυρτώνουμε ελαφρά τη μέση προς τα εμπρός διατηρώντας τη φυσική κλίση της σπονδυλικής στήλης. Σπρώχνουμε την κοιλιά μπροστά έτσι ώστε το βάρος μας να συγκεντρωθεί ανάμεσα στα πόδια και να έχουμε μια σταθερή στάση. Το κέντρο μας βρίσκεται χαμηλά στην κοιλιακή χώρα, περίπου δύο δάκτυλα κάτω από τον αφαλό, στην περιοχή που στις πολεμικές τέχνες ονομάζεται ταντιέν ή χάρα.

  1. Το κεφάλι πρέπει να είναι καλά ισορροπημένο πάνω στο λαιμό χωρίς να γέρνει προς κάποια κατεύθυνση και οι ώμοι χαλαροί.

  2. Ακουμπάμε τα χέρια στην ποδιά μας με το δεξί χέρι κάτω από το αριστερό και τους αντίχειρες να εφάπτονται απαλά μπροστά από τον αφαλό.

  3. Κρατάμε τα μάτια ελαφρώς ανοικτά χωρίς ένταση και χωρίς να συγκεντρωνόμαστε σε κάτι συγκεκριμένο. Η ματιά μας κατευθύνεται προς το πάτωμα με μια κλίση 45 μοιρών περίπου.

  4. Αρχίζουμε να μετράμε τις αναπνοές νοερά, από το ένα μέχρι το δέκα και επαναλαμβάνουμε ενώ αν χάσουμε την προσοχή μας ξαναρχίζουμε από την αρχή. Αναπνέουμε από την μύτη.

Αυτό που είναι σημαντικό είναι η στάση που παίρνουμε να μην μας είναι εντελώς άβολη. Αν υπάρχει υπερβολικός πόνος, ή δυσφορία, καλό είναι να αλλάξουμε την στάση μας.

Παραδοσιακές στάσεις διαλογισμού

meditating_girl.jpg

man_med2.jpg

man_med2.jpg

man_med3.jpg

Μέτρημα της αναπνοής

Μπορούμε αν θέλουμε να χωρίσουμε την αναπνοή σε δύο μέρη για παράδειγμα

  1. Εεε(εισπνοή)

  2. Νννα(εκπνοή)…..

ή μπορούμε να μετράμε κάθε αναπνοή ξεχωριστά δηλαδή:

  1. Ένα (εισπνοή – εκπνοή)

  2. Δύο (εισπνοή – εκπνοή) ….

Το σημαντικό είναι ενώ αναπνέουμε, να συγκεντρωνόμαστε στην συστολή των κοιλιακών μυών.

Θέλουμε να παρατείνουμε την εκπνοή χωρίς να δημιουργήσουμε ένταση ενώ η εισπνοή είναι εντελώς φυσική.

Το μέτρημα της αναπνοής δε γίνεται μηχανικά.

Φροντίζουμε και προσέχουμε ολοκληρωτικά κάθε αναπνοή, χωρίς να αφήνουμε κενά ανάμεσα στους αριθμούς ώστε να εισχωρήσουν οι σκέψεις.

Αυτό σημαίνει να είμαστε παρόντες λεπτό το λεπτό.

Η άσκηση στο Ζαζέν είναι η επιστροφή στο ‘εδώ και τώρα’ και την άμεση εμπειρία, όχι με φιλοσοφικές εξηγήσεις και ερμηνείες.

Αυτή η ακινησία του σώματος επιφέρει την ηρεμία του νου. Μπορεί να μοιάζει δύσκολο αρχικά, αλλά με τον χρόνο και την εξάσκηση, αυτή η διαδικασία γίνεται φυσική. Δεν χρειάζεται να πασχίσουμε να κάνουμε κάτι. Είναι αρκετό απλά να καθίσουμε ήσυχα και να συγκεντρωθούμε στην αναπνοή μας. Δεν υπάρχει κάποιος στόχος να επιτευχθεί.

Με το Ζαζέν κοιτάμε προς τα μέσα ,αυτό που πραγματικά είμαστε. Εγκαταλείποντας κάθε ιδέα ή πίστη επιστρέφουμε στον πρωταρχικό νου απ’τον οποίο πηγάζουν όλα τα φαινόμενα, στο νου που σαν καθρέφτης αντανακλά τα πάντα χωρίς διαχωρισμούς.

Για να καταλάβουμε τα οφέλη του Ζαζέν χρειάζεται να αφήσουμε τα πάντα στην άκρη και να ‘το’ βιώσουμε άμεσα με το ίδιο μας το σώμα και το νου.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.